Ekonferencja Szkoła od nowa

11.09.2021

czyli jak powinna wyglądać edukacja postcovidowa

Największa edukacyjna e-konferencja skierowana do dyrektorów szkół, nauczycieli oraz opiekunów

Patronat wydarzenia

Dlaczego warto wziąć udział?

Dostęp online

Nasze wydarzenie będzie emitowane na żywo. Każdy uczestnik otrzyma wiadomość z unikalnym linkiem umożliwiającym dołączenie do prelekcji.

Zaświadczenia

Po zakończeniu e-konferencji każdy uczestnik otrzyma na maila, dokument potwierdzający jego uczestnictwo w wydarzeniu.

Opieka techniczna

Przed, w trakcie i po wydarzeniu gwarantujemy wsparcie techniczne, w razie problemów i niejasności.

6 prelegentów

Zebraliśmy 6 specjalistów, którzy na co dzień pracują z dziećmi i młodzieżą. Są ekspertami w dziedzinie psychologii i pedagogiki.

Cele ekonferencji

Podczas konferencji będą mieli Państwo możliwość wysłuchania prelekcji prowadzonych przez ekspertów z dziedziny psychologii oraz pedagogiki.  Na uczestników czeka aż 6 wystąpień poruszających tematykę edukacji, relacji i trudności związanych z powrotem do szkół w postpandemicznej rzeczywistości.

  1. Zwrócenie uwagę dyrektorów i nauczycieli na nowe potrzeby uczniów, wynikające z długiego czasu izolacji.
  2. Uświadomienie negatywnych konsekwencji edukacji online w odniesieniu do różnych sfer funkcjonowania dzieci, młodzieży oraz pracowników oświaty.
  3. Zwrócenie uwagi na istotę rozwinięcia nowych sposobów funkcjonowania szkolnego, opartych w dużym stopniu na budowaniu atmosfery bezpieczeństwa i wzajemnego zaufania.
  4. Pomoc pracownikom szkół w nabywaniu zdolności skutecznej komunikacji oraz umiejętności radzenia sobie w sytuacjach trudnych.
  5. Zwrócenie uwagi na istotę dbania o własne zasoby w kontekście wymagającej pracy zawodowej.
  6. Podsumowanie ponad rocznego okresu edukacji zdalnej – pozytywne i negatywne konsekwencje takiego trybu nauki oraz wypracowanie rozwiązań przygotowujących szkoły na ewentualne przyszłe wyzwania.

Program konfernecji

11.09.2021 Sobota
9.30 - 9.45 Otwarcie konferencji
09.45 - 10.30
Depresja i myśli samobójcze a szkoła – krajobraz po bitwie?

mgr Tomasz Bilicki – pedagog, terapeuta, certyfikowany interwent kryzysowy (University of 
Maryland). Ukończył psychologię motywacji na Uniwersytecie SWPS oraz kilkaset godzin szkoleń w zakresie wsparcia i terapii. Absolwent programu szkoleniowego ICISF w modelu indywidualnej i grupowej interwencji kryzysowej CISM, zalecanego przez ONZ. Szkolił się także na Uniwersytecie w Nowym Jorku, Utrechcie i Uniwersytecie Harvarda.  Jest koordynatorem Punktu Interwencji Kryzysowej dla Młodzieży RE-START, Regionalnego Interwencyjnego Telefonu Zaufania dla Dzieci i Młodzieży oraz dyrektorem akredytowanego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli Fundacji Innopolis w Łodzi. Członek dwóch amerykańskich organizacji branżowych: International Critical Incident Stress Foundation oraz 
Association for Middle Level Education. Jest także nauczycielem – uczy wiedzy o społeczeństwie w Szkole Podstawowej nr 35 na łódzkich Bałutach. 

10.30 - 11.15
Jak wspierać zdrowie psychiczne uczniów w postpandemicznej szkole

mgr Jolanta Aleksandra Rodzewicz – od 2007 r. dyrektor Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej w Węgorzewie, absolwentka WSP w Bydgoszczy (logopedia) oraz APS w Warszawie (tyflopedagogika). Doświadczony trener kompetencji kluczowych w ogólnopolskich projektach adresowanych do kadry zarządzającej szkół i placówek oraz pracowników instytucji wspomagania, nauczyciel dyplomowany, wykładowca Instytutu Studiów Podyplomowych w Warszawie, Lider Zmian w Edukacji, Lider WWRD dla województwa Warmińsko – Mazurskiego, Szkolny Organizator Rozwoju Edukacji. Zaangażowana w edukację oraz życie społeczne, współtwórczyni i realizatorka wielu projektów edukacyjnych. Od 2020 zaangażowana w budowanie Hybrydowej Szkoły, członkini Zarządu Fundacji Hybrydowa Szkoła. Prowadzi szkolenia w zakresie organizacji pracy szkoły, pomocy p-p, zarządzania oraz komunikacji interpersonalnej.

11:15- 11:30 Przerwa
11.30 - 12.15
Nowa Ja, nowy Ty, czyli szkoła od nowa - o relacjach w edukacji

mgr Anna Blokus-Szkodzińska – pedagog, oligofrenopedagog, wykładowca akademicki Uniwersytetu Gdańskiego i Ateneum Szkoły Wyższej. Założyciel i dyrektor placówki edukacyjno-wychowawczej, edukator FASD. Twórca i organizator szkoleń i warsztatów o charakterze edukacyjnym i profilaktycznym. Twórca szkoleń i konferencji w obszarze komunikacji interpersonalnej dla dzieci, nauczycieli i rodziców. Dzieli się pasją życia i pozytywnym nastawieniem do człowieka.

12.15 - 13.00
Edukacja bez barier czyli jak wspierać każdego ucznia z uwzględnieniem jego indywidualnych potrzeb w szkole i podczas edukacji zdalnej?

dr Adriana Kloskowska – nauczyciel dyplomowany, polonista, pedagog specjalny, specjalista wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, terapeuta integracji sensorycznej, wykładowca akademicki, doradca zawodowy i coach kariery. Ponadto właściciel i szkoleniowiec w Impuls do Rozwoju, mówca motywacyjny, autorka materiałów i programów szkoleniowych dla dyrektorów, nauczycieli, wychowawców i doradców zawodowych, projektów rozwojowych i artykułów, które publikuje w Charakterach, Newsweek Psychologii, Głosie Pedagogicznym, Monitorze Dyrektora Szkoły, Monitorze Dyrektora Przedszkola, Forum Placówek Niepublicznych, Wczesnej Edukacji, Horyzontach Anglistyki, TIKu w Edukacji, Terapii Specjalnej. Redaktor naczelna Kwartalnika Integracja Sensoryczna, pasjonatka ludzkiego mózgu, propaguje edukację opartą na wiedzy nt. naturalnych dźwigni umysłu, prowadzi na FB stronę Impuls do rozwoju edukacji oraz grupę Impuls dla nauczycieli, autorka bloga na stronie www.adrianakloskowska.pl, mama nastolatki.

13.15 - 14.00
Rozwijanie umiejętności społecznych w szkole - czyli dlaczego warto dbać o kompetencje przyszłości

dr Agata Hejmowska – z wykształcenia psycholog. Nieustannie rozwija się zawodowo poprzez udział w szkoleniach i kursach – ukończyła m.in. studia podyplomowe na kierunku „Psychologia kliniczna”, podstawowy kurs zakresu psychotraumatologii, III stopniowy kurs terapii behawioralnej oraz kurs Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniu i w tym nurcie pracuje najczęściej.

13.00 - 13.15 Przerwa
14.00 - 14.45
Współpraca z rodzicami dlaczego ważne by budować mosty zamiast murów

mgr Joanna Węglarz – dyrektor NPDN Studio Psychologiczne, psycholog, specjalista psychologii klinicznej, wykładowca akademicki, trener, terapeuta EMDR. Absolwentka studiów podyplomowych na kierunkach: „Psychologia kliniczna” na AMG w Gdańsku, „Diagnoza i rehabilitacja neuropsychologiczna” na UMCS w Lublinie oraz „Organizacja i zarządzanie oświatą” na Uczelni Lingwistyczno-Technicznej w Świeciu. Stale rozwija swoje kompetencje poprzez udział w licznych szkoleniach, kursach i konferencjach, takich jak m.in. „Kurs podstaw psychoterapii – elementarz psychoterapeuty”, „Dysleksja Rozwojowa”, „Elementarz Psychoterapeuty”, „Podstawy wiedzy o neurorozwoju”, „Diagnostyka FASD”, „Diagnoza neuropsychologiczna dzieci”, „Więź jako czynnik chroniący rozwój”, „Integracja odruchów dynamicznych i proksymalnych”, „Terapia Taktylna”, „ESDM stopień I”, „EMDR – stopień I i II”, „Kurs Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniach”. Jest autorką wielu programów szkoleniowych oraz współautorką trzech książek „Mruczący kotek. Zajęcia relaksacyjne dla przedszkolaków.”, „Wspólna przygoda. Scenariusze zajęć rozwijających umiejętności społeczne” oraz „Trening Umiejętności Społecznych dzieci i młodzieży. Przewodnik dla terapeutów”.

Organizator

Patronat

nasi Partnerzy

Zapisz się na Ekonferencję

MINĄŁ TERMIN ZAPISÓW